2009. december 28., hétfő

2008-11-08 15:36

Boldogtalan kapcsolatok: döntés, felelősség, gyávaság

Amikor híre ment, hogy a Mesterkurzus következő témája a "Boldogtalan Kapcsolatok", a jegyek napok alatt elfogytak, sokan be sem fértek a Belvárosi Színházba. Miért? Ilyen sokan élünk boldogtalan kapcsolatban? S mi a boldogság? Létezne egy ilyen állandó állapot? Lehet elhatározni a boldogságot? Netán a boldogság egy váratlanul felragyogó extatikus állapot, ami rövid időre is csak akkor jön létre, ha minél lazább az ember lelke?
És sok-sok további kérdés: Vajon mindenkinek jár a boldogság, mondjuk "alanyi jogon"? Vagy kegyelmi állapot? S ha valaki már volt boldog, okosan teszi-e, ha újra hajszolni kezdi ezt az élményt, meglévő kapcsolatait lerombolva? Fellini egyik filmjében egy szerzetes lábához borul a főszereplő: Atyám, nem vagyok boldog! Mire a szerzetes meglepődve: Hol olvastad azt édes fiam, hogy neked boldognak kell lenni?
Vajon mit gondol erről az orvos, a teológus, a pszichológus és az író? Tudnak-e válaszolni ezekre a kérdésekre, vagy csak latolgatnak? Mit lehet tenni a boldogságért? Vagy már az is valami, ha könnyebben viseljük el az élet keménységét? Töprengjünk rajta!

Rendeltem könyvet magamnak, kiváncsi vagyok hogy megérkezik e... regisztráltam mindent megtettem - mostmár minden a másik oldalon múlik. Épp megasztárt nézek, soha nem néztem ilyeneket valahogy hülyeségnek tartottam,most nézem, a nem műkődőtt a csajnak a mikorofona, Cserháti számot énekel különben, Boldogság gyere haza...bla-bla-bal. Holnap nem megyünk Auszriába sajnos, viszont levelet kell yrnom hétfőre- szóval nem fogok unatkozni, magyart-törit-németet-és bioszt is tanulnom kell, meg persze nem uszhatom meg gondolom a jól megérdemelt metekozást sem, bár nem lehet tudni mert lehet hogy Klauval fizikázik és akkor már nem kerül sorra Orsi jön hétfőn matekozni suli után, bűr könyvet akartam menni venni , és elintztem neten szóval ennyit erről....

296 NAP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése